Tak działa konkurencja. Uwaga !
Raz na jakiś czas kontaktuje się ze mną potencjalny klient i prosi o ofertę m.in. na pompy wysokociśnieniowe nurnikowe Cat, zestawy naprawcze i części zamienne do pomp Cat Pumps. Tym razem było podobnie. Potencjalny klient przesłał do mojej wiadomości otrzymaną z innego źródła ofertę, poskarżył się na obsługę i poinformował o zerwaniu współpracy z dotychczasowym dostawcą. Postanowiłem go wysłuchać. Po zapoznaniu się z ofertą okazało się, że jest coś na rzeczy i potwierdziło się, że ten oferent:
- jest dość zajęty gdyż rejestruje około 30 zapytań dziennie
- nie ujawnia rabatów i stosuje mało przejrzyste poziomy rabatowe
- nie stosuje średniego kursu NBP wymiany waluty tylko przypadkowy
- interesuje go tylko przedpłata
- nie prowadzi magazynu pomp ani części a jedynie przerzuca towar na zamówienie
- osoba kontaktowa tzn. asystentka ds. sprzedaży nie jest w kontakcie z dostawcą, bo to inny dział lub poziom
- nie stosuje rynkowych kosztów transportu tylko wygórowane 44 zł lub 151 zł za małą przesyłkę
- nie jest reprezentowany przez fachowca inżyniera tylko przez asystentkę z którą ani w godzinach pracy, ani po godzinach pracy nie ma kontaktu telefonicznego
- dla przeciętnego Kowalskiego nie ma możliwości kontaktu telefonicznego z przełożonym asystentki, kierownikiem, dyrektorem czy prezesem
- nie jest zainteresowany naprawieniem błędu ani utrzymaniem klienta
- odpowiedź na zapytanie przysłano po 24 godzinach
- doprowadził klienta do czerowonej gorączki
Porównując to z naszym standardem obsugi w AICS:
- jest przejrzystość i uproszczenie udzielanego rabatu
- przy wystawianiu zleceń i przeliczeniu wartości produktu z ceny katalogowej EURO stosujemy średni kurs NBP z dnia poprzedniego
- stosuje elastyczne terminy zapłaty
- proponuje rynkowe koszty transportu począwszy od 16 zł netto lub 21 zł netto za pobraniem a korzya z UPS, Fedex, DHL, Kuehne Nagel a najczęściej z DPD
- prowadzi magazyn pomp i części
- jest w stałym kontakcie telefonicznym z pracownikami Cat Pumps którzy są zawsze gotowi do rozwiązywania spostrzeżeń klientów
- słucha Państwa uchem i okiem doświadczonego inżyniera, kojarząc i oferując równolegle powiązane produkty i rozwiązania oraz rozwiązując Państwa problemy
- Państwa sprzedawca jest inżynierem, magistrem, kierownikiem, dyrektorem i prezesem w jednej osobie
- reaguje błyskawicznie na potrzeby klienta, przesyła ofertę bez lub do negocjacji i jestest pod telefonem od godziny 8:00 do 22:00
- towar wysyła kurierem tego samego dnia a w spektakuarnych przypadkach nawet do godziny 22:00.
- prowadzi historię zapytań, zamówień, wysyłek, faktur, danych kontaktówych osób klienta
- odpowiedź na zapytanie wysyła niezwłocznie tego samego dnia
- brakujący towar dostarcza zależnie od zapotrzebowania klienta w 24 godziny lub 3,4,5 dni.
- obsłużony klient cieszy się z wysokiego standardu obsługi, oszczędności i bardzo często wraca z kolejnym zamówieniem.
Wnioski niech wyciągną Państwo sami.
Zapraszam do kontaktu i współpracy,
mgr inż. Marek Nasiłowski
tel. 508-294-394
Pozostałe artykuły z bloga